22 Şubat 2021 Pazartesi

Decay



Çocuk ameliyathaneye götürülürken bana ''ölecek miyim?''

diye sordu.




Bu soruyu daha önce binlerce kez duymuş olsam da

hala cevap vermek çok zordu.''Tabii ki hayır seni hemen iyileştireceğiz'' diye yalan söyledim.




Korkunç bir araba kazasında ezilmişti ve tüm çabamızı harcasak bile çok az umut vardı.Çok fazla kan kaybetmesine rağmen bilincinin açık olması bile yeterince tuhaftı.Ama aradan 10 yıl geçmesine rağmen hala bu kadar şaşırtıcı bir şey yaşamadım.




Biz onu temizlerken anestezi uzmanı onu susturmaya çalışıyordu.Damien çoklu travma vakalarında uzman bir cerrahtı.Hayal kırıklığı yaşayacağımızın bilinciyle onu açtık.Hayatta kalma şansı yoktu.




Yaşayacağına dair inancımız çok az olsa da elimizden gelenin en iyisini yaptık.Ancak masada yarım saat kaldıktan sonra kalbi durdu.




Damien ölüm zamanını bildirdi ve temizlememiz üzere bizi yalnız bıraktı.Çocuğu morg için temizleme görevini üstlendim.Daha önce defalarca aldığım bir görev.Zevk aldığım bir şey değildi,sadece ölülere saygı göstermek için son şansımdı.




Çocuk on beş yaşından fazla olamazdı.Ve duyduğum kadarıyla araba kullanmayı öğreniyordu.Deneyimsizdi ve kaygan bir yolda ilk yolculuğunu yapmaya çalışırken bir hendeğe düştü.Babası çarpışma sonucu öldü ancak kendisi ameliyatla yüzleşecek kadar yaşadı.




İğneyi karnına soktuğumda vücudu bir an seğirdi.Otopsi spazmına neyin sebep olduğunu merak ederek iğneyi şaşkınlıkla geri çektim.Sonra çocuk aniden nefesini tuttu, hayata dönerken akla gelebilecek en şiddetli çığlığı çıkardı.




"Bana yardım et!" panik içinde tökezlediğimde ve yere kaydığımda gırtlaksı bir sesle yalvardı.




Yardım çağırdım ve ekibin geri kalanı ameliyathaneye koşarak geldi, her biri ameliyat masasında ölü çocuğun çığlığına tanık olurken paniğe kapıldı.




Omurgası kırıktı, bu yüzden acı içinde bağırmasına rağmen hareket edemedi.Biz hayati değerlerini kontrol ederken anestezi uzmanı onu hemen sakinleştirmeye çalıştı.Ama her nasılsa kalbi hala atmıyordu.




Ölmüş olması gerekiyordu.




Çaresizce kalbini çalıştırmaya çalışarak göğüs kompresyonlarına başladım. Ellerimin altında çatırdayan kaburgalarının sesine ürktüm.Çocuğun çığlıkları nefes alamadığı için daha çok boğulmaya döndü.




''O ölmeyecek!'' Anestezi uzmanı çocuğa ikinci doz propofol verirken bağırdı. işleyen bir kalp olmadan, ona pompalamak için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışsam bile, ilacın damarlarından akması mümkün olmazdı.




Bir saatlik kompresyondan sonra ameliyathane şefi müdahale etti ve durmamızı emretti. O noktada yardım ettiğimizden daha fazla hasara neden olurduk.




"Ne-bana ne oluyor?" Çocuk kekeledi, hâlâ bilinci yerindeydi.




Hiçbirimiz yanıt vermedik, önümüzdeki korkunç manzarayı tarif edecek bir kelime bulamadık. Personelin çoğu oradan ayrıldı.Kariyerimizde birçok zorlukla karşılaştık, ama bunun gibisini hiç görmedik.




''Adın ne?'' Dosyada görmüş olmama rağmen rahatlaması için sordum.




''Brian Dawson'' diye cevap verdi.




Soğukkanlılığımı korumak için elimden gelenin en iyisini yaparak derin bir nefes aldım.




"Bir kaza geçirdin Brian." Ona söyledim.




Nerede olduğunu anlamaya başladığında gözleri çılgınca odanın etrafında dolaştı, boynunu kaldırmaya çalıştı, ancak omurga kırığı nedeniyle tamamen felç oldu.




"Hareket edemiyorum, hareket edemiyorum." Diyerek ağladı.




Ona yaklaştım. Brian, kalbin atmıyor. Dedim.




Cerrahi şef George beni omzumdan yakaladı ve kulağıma fısıldadı.




"Ameliyathaneyi izole etmemiz gerekiyor, burada her ne oluyorsa, bizi aşar ve bulaşıcı olabilir." dedi George.




Hazırlık odasına koştu ve telefonu aldı. Cam kapıdan ne dediğini duyamadım, ama koğuşu kapatmak için güvenliği aradığını varsaydım.




"B-babam ne olacak?" Brian gözyaşlarını tutmaya çalışarak sordu.




Sorusu beni şaşırttı. Ona kalbinin mahvolduğunu ve aslında ölmüş olduğunu söyledim, ancak ilk endişesi babasıyla ilgiliydi.




Üzgünüm Brian, çarpışma sonucu öldü.




Sessizce ağladı.




"Öyleyse bana ne olacak, öleceğim, değil mi?" diye sordu.




Ne diyeceğimi bilmiyordum, asla benzer bir durumla karşılaşmadım, bu yüzden onu sadece biraz rahatlatmak için,




"Yalnız değilsin, sonuna kadar burada kalıyorum." dedim.




George ameliyathaneyi çoktan kapatmıştı ve Hastalık Kontrol Merkezi de durumumuz konusunda çoktan uyarılmıştı. Beklemek ve Brian'ın hastalığının bulaşıcı olmaması için Tanrı'ya dua etmekten başka yapacak bir şeyimiz yoktu.




Zaten uzun zamandır onun yanındaydım, bu yüzden Brian'ı inceledim ve durumunu iyileştirme şansım olup olmadığını kontrol ettim.




"Bunu hissedebiliyor musun?" Tüm uzuvlarını kontrol ederken sordum.




"Çok değil." Cevap verdi. "Ama içi çok acıtıyor."




"Tam olarak neresi acıyor?" Diye sordum.




"Her yeri, lütfen bir şeyler yapın!" Yalvardı.




Brian'a bir doz fentanil verdim, ancak ilacı hareket ettirecek bir kalp atışı olmadan, herhangi bir etki yaratacağına dair pek umudum yoktu.




Dikkatini acıdan uzaklaştırmak için hayat, hobilerinin neler olduğu, aile meseleleri hakkında sıradan şeyler sordum. Benim niyetimi anlayacak kadar zekiydi, ama korkudan ya da birisinin onu kurtarabileceğini umduğu için buna ayak uydurdu.




Birinin bize ne yapacağımızı söylemesini beklerken saatler geçti, cerrahi personelin yarısı enfekte olabileceğinden korkarak karantinaya alındı.




Sonunda CDC (Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri), tamamen güvenli giysiler giymiş olarak sahneye çıktı. Brian'ı kendi alanına götürmemize izin verdiler; bir operasyon öncesi oda, biraz rahat kalabilmesi için boşaltılmıştı. Geri kalanımız durum değerlendirilirken cerrahi ofise konacaktık.




Brian ile kalmaya karar verdim, kimse yalnız acı çekmemeli. Kalmama izin vermelerinin tek nedeni, onu nispeten sakin tutmamdı.




Gece boyunca konuştuk, prosedürler bittikten sonra uyuyamadım ve Brian'ın fiziksel olarak bunu yapabileceğinden şüpheliyim.




Gözlerim biraz tuhaf geliyor. Dedi.




Acıyorlar mı?




"Hayır, kenarlar biraz bulanık, bu tuhaf."




Hala yirmi dört saat çalışan, etrafı arayan ve diğer hastaların başka bir yere yönlendirildiğinden emin olan George ile konuşmak için ayrıldım.




Ya çocuğu bir kalbe, akciğer makinesine koyarsak? Diye sordum.




George telefonu bir anlığına bırakıp içini çekti.




"Sonra ne? İşleyen bir karaciğeri yok, aortu parçalara ayrıldı ve bağırsakları parçalandı, ona yeni bir kalp versek bile asla hayatta kalamaz. " Ve ekledi "Yapabiliyorken ona arkadaşlık et yeter."




"Doktor!" Brian bağırdı.




Onun tarafına koştum.




"Göremiyorum!" Kekeledi.




Bir el feneri çıkarıp gözlerini inceledim.Her iki gözbebeği de tepkisizdi ve gözleri, ayrışma aşamalarından biri olan neredeyse sönmeye başlamıştı.




Brian çürümeye başlamıştı.




Lütfen, çok korkuyorum. Brian cesur bir çocuktu ama koğuştaki herkes gibi soğukkanlılığını kaybetmeye başladı.




Onunla konuşmaya devam ettim, ama kaçınılmaz gerçek şuydu, eğer çürümeye devam ederse, çok geçmeden tüm duyularını kaybederken, bunu deneyimlemek için bilinçliydi. Kulağa korkunç gelse de, onun iyileşmesi için yalvardım.




Konuşmaya devam ettik. Aramak istediği biri olup olmadığını sordum, ama diğerlerinden duyduğuma göre: Brian'ın annesi doğum sırasında ölmüştü ve babası da kendisiyle aynı kazaya uğramıştı.




Biz konuşurken, Brian'ın sesi duymaya çabalıyormuş gibi gittikçe yükseliyordu.




Beni iyi duyuyor musun? Diye sordum.




"Ne dedin?" Brian kısaca bağırdı.




Daha ben yardım etmeye bile başlayamadan, işitme duyusu birkaç dakika içinde kötüleşmişti.




Kör ve sağır olduğu için artık bir iletişim şeklimiz kalmamıştı. Teşebbüslerim ne olursa olsun, ölen çocuğu rahatlatamadım ve CDC, varlığımın gereksiz olduğuna hemen karar verdi.




Brian, ben gittikten sonra korku ve ıstırap içinde çığlık atmaya devam etti. Her geçen saniye kendi vücudu kendini sindirmeye başladı ve yapabileceğimiz hiçbir şey acıyı dindiremezdi.




Sabaha çığlıkları sustu.




Ajanların dehşetiyle odaya girdim. Brian, kalbini, beynini, kaslarını ve hayati değerlerini izlemek için yüzlerce kabloya bağlanmıştı.




Elbette kalbi hiçbir hareket göstermedi ve çürüme ilerleyerek tüm kaslarını sardı. Ağrısı geçtiği için değil, artık çığlık atamayacağı için sustu.




Vücudunun hala çalışan tek parçası beyniydi.




"Ne oldu?" Diye sordum.




Onu buradan çıkarın! Adamlardan biri istedi.




Diğer adam razı oldu ama durumu açıklamak için benimle dışarı çıktı.




"Bulaşıcı olduğu konusunda endişelenmenize gerek yok, karantinayı birazdan kaldıracağız." Dedi.




Bu kelimeleri söylerken tuhaf bir şekilde kasvetli görünüyordu.




Brian ne olacak, ona ne olacak?




Halen bilinci yerinde ama artık solunum fonksiyonu yok. Bu yüzden iletişim kurma yolumuz yok. "




Beyin hala hayattaydı. Kör, sağır ve dilsiz, yalnızlık içinde acı çekmek zorunda kaldı, ölemiyordu.




Ne kadar acı çekmesi gerekiyor diye sordum?




"Onu uzman tesisimize taşıdığımızda daha fazlasını öğreneceğiz."




Üst düzey CDC ajanı, meslektaşının bana başka bir şey söyleyemeden sessiz kalmasını talep etti.




Brian'la birlikte gittiler, onu hava geçirmez bir kapsülle kapattılar, böylece kimse cerrahi koğuşumuzda meydana gelen dehşeti görmesin.




Karantina kaldırılır kaldırılmaz, istifa mektubumu yazmak için eve gittim.




CDC ile iyi bir bağlantım vardı, ancak daha fazla bilgi almaya çalıştıktan sonra, kendilerine Brian Dawson adı altında hiç kimsenin tesislerine kabul edilmediğini bile iddia ettiler.




Yaklaşık bir ay sonra, bir doktorun eşlik ettiği bir avukat, bir sürü belgeyle kapıma geldi; Her şey doktor-hasta gizliliği ile ilgili.




Avukat, sanki daha önce bu tür pek çok yolculuk yapmış gibi yorgun görünüyordu, sonuna kadar çalıştı. Belgeleri imzalamamı ve bunu bir daha asla konuşmamamı istedi ve eğer yaparsam tıbbi ehliyetimi kaybedeceğimi söyledi. Benim için önemli olduğundan değil, sadece iyilik yaptım.




Doktor bana bir iğne yaptı, bana Brian'ın hastalığının onlara yabancı olmadığını ve son derece bulaşıcı olduğunu, sadece ölüm üzerine olduğunu söyledi.




Nüfusun yarısının, beyni ölümden saatlerce hatta günlerce bilinçli tutan bir hastalığa yakalandığını açıkladı. Brian'ın durumu, aslında bazı motor fonksiyonlarını sürdürmesi ve bizimle konuşabilmesi açısından özeldi.




Verilen enjeksiyon bir tedavi değildi, sadece hastalığı yaymamı engelleyecekti, ancak öldüğümde Brian'ınkine benzer bir kader yaşayacağım.




Umarım biri ölürken benimle kalır.







Ç.N: İlk çevirim, yorumlarda eleştirirseniz daha güzel şeyler yapabilirim. Çok korkunç değil ama hoşuma gitti umarım beğenirsiniz.

6 yorum:

  1. 2 yıl önce buradaki şeyleri hayalet gibi okurken hiç buraya bir şey atacağım aklıma gelmezdi. Hepinize teşekkür ederim, buradaki hikayeler için.

    YanıtlaSil
  2. Gayet güzeldi, çeviri için teşekkürler. Tek eleştirim, paragraflar arası boşluğu bir tık azaltırsan daha hoş olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de farkettim nasıl yapacağımı bulamadım sanırım font size'ı küçültüp boşluk koymalıyım. Ama önce bir txt dosyasına çevirip sonra kopyala yapışyır yapmıştım bloggera sonradan tüm boşlukları tek tek yapmalıydım.

      Sil
    2. kopyala yapıştır yaptığında font bozuluyor. bloggerda yazsan daha iyi olur. aramıza hoşgeldin. *-*

      Sil
  3. hoşgeldin :D güzel çeviri olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten hoş ve güzel bir hikayeydi ceviri arasında çok boşluk var ama yinede iyi.

    YanıtlaSil

Yorum yaparken kaba veya küfürlü bir dil kullanmaktan çekinirseniz sevinirim ^^