8 Aralık 2020 Salı

The Crawling Woman


Midwest'te bir üniversite öğrencisiydim. Son senemi Japonya' da okumaya karar verdim. Farklı bir yerde yaşamak belki de daha iyi bir üniversite tecrübesi sağlardı. Biletimi alıp eşyalarımı topladıktan sonra, yaklaşık 4 ay başka bir yerde olacaktım.  Uçuş sorunsuzdu, dünyanın her yerinden arkadaşlarım olmuştu ve şaşırtıcı bir şekilde kendimi evde hissediyordum. İlk birkaç hafta herşey sorunsuzdu. Ama bu durum bir gece değişti. 

Uyandığımda gecenin ikisiydi. Odam buz gibi soğuktu,25 dereceye ayarladigim halde. Boğazım kurumuştu ve su içmem için yalvarıyordu. Odamdaki buzdolabina yöneldiğimde dışarıdaki bir figür ilgimi çekti. Sokak lambasının altında yırtık paçavralı ve uzun siyah saçları yüzünü örten bir kadın vardı. Şok içindeydim, acaba kayıp mı olmuştu? Pencereyi açıp yardıma ihtiyacı olup olmadığını sordum. Bana cevap vermedi, aksine, hiç hareket etmeden durdu. Sesimi biraz artırdım, yurttaki arkadaşlarımı uyandırmamaya dikkat ederek. Ama yine de cevap vermedi. Bu noktada, ne yapacağımı bilmiyordum, polisi aramalı mıydım? Belki de o iyiydi. Tümüyle şaşkın bir halde  uyumaya döndüm, beynimden bu anı yavaşça uzaklaşarak..




Sonraki gün, Japonca dersime gitmek için uyandım. Dün yaşadığım şeyleri unutmuş gibiydim, dışarıdaki o sokak lambasını görene kadar. Kahvaltıda, arkadaşlarımdan birine garip bir kadını görüp görmediğini sordum. Hayır deyince ürperdim. Dün gece olanları anlattım, omuzlarını silkti ve halüsinasyon falan görmüş olabileceğimi söyledi. Başka bir açıklaması yoktu, ona inanmaktan başka seçeneğim yoktu. Ama olanlar çok gerçek hissettirmişti. Günün geri kalanında, derslerime pek de odaklanamadım, aklım hep o kadındaydı. Acaba neden oradaydı? Yardıma mı ihtiyacı vardı? Yurda geri dönünce perdeleri sıkıca kapatıp dış dünyayla ilişkimi kestim. Gecenin ilerleyen saatlerinde, aynı olay tekrar oldu..


O gece bir kabus gördüm: Tek başıma yurda doğru yürüyordum.Yurda iyice yaklaşınca onu tekrar gördüm. Sokak lambasının altında duruyordu. Sırtımdan aşağıya doğru bir üşüme hissettim. Ağzım kurumuştu. Aramızda bir adım kalana kadar yanıma geldi. Ağzını bir insanın açabileceğinin iki katı kadar açtı ve gırtlaktan gelen kan dondurucu bir çığlıkla bütün hücrelerimi zangır zangır titretti. Soğuk terler dökerek uyandım ve saatime baktım. 1:30 A.M. Derin bir nefes alıp rahatladım ve su dökmeye gittim. Banyodan döndüğümde kapalı perdenin arasından sızan ışığı gördüm. Görmezden gelmek istedim ama bir dürtü gidip perdeyi açmama sebep oldu.


Perdeyi açınca o kadını yine gördüm. Bu defa daha da yakınlaşmıştı, sokak lambasının altında değildi artık. Ama hala hareketsiz duruyor ve saçı yüzünü kapatıyordu. Biraz sinirlenerek eğer 5 dakika boyunca gitmezse polisi aramaya karar verdim.. Hareket bile etmedi. Ben de polisi aradım, tuhaf bir kadının odamın dışında durduğunu söyledim. Telefondaki bayan bana yakında bir polis memurunun buraya geleceğini söyledi. Telefonu kapattıktan sonra göz ucuyla sokağa baktım ve kadın gitmişti. 20 dakika sonra bir polis memuru geldi ve soruşturma başlattı. Bütün kampüs uyandı, polisler bir şey bulamadı. Yurttaki herkes bana kızgındı, haklıydılar. Tuhaf bir kadından korktuğum için gecenin bir yarısı herkesi uyandırmıştım. Bunca çileden sonra herkes uyumaya devam etti, ben de bu düşünceyi unutmaya çalıştım..

Ertesi gün bitkin bir halde uyandım. Gecenin uykusuzluğundan başım çatlıyordu. Telefonuma uzandım ve uyuyakaldığımı farkettim. Alelacele sınıfıma gittim, o an farkettim ki quiz vardı ve ben hiç çalışmamıştım. Quiz e hiç odaklanamadım ve başarısız oldum. Günün geri kalanını kafa karışıklığı ve korku içinde geçirdim. O kadın bir an dışarıda olup nasıl aniden kaybolabiliyordu? Hiç mantıklı gelmiyordu ve ben de boşver gitsin dedim.


O gece odam yine buz gibi soğudu. Nefesim buharlanıyordu. Bir şey beni dışarı bakmaya zorluyordu, direnmeye çalıştım. Ve boruların tıkırtı ve sallanma seslerini duydum. Perdeyi aralayıp aşağıya baktığımda korktuğum başıma gelmişti. Dışarıdaki kadın, şimdi hızla odama doğru tırmanıyordu..

2 yorum:

Yorum yaparken kaba veya küfürlü bir dil kullanmaktan çekinirseniz sevinirim ^^