13 Temmuz 2021 Salı

Satan Offered Me a Job (part1-part2)

part1:

''pardon, şeytan mı dediniz?''

Verandamda duran genç adam hevesle başını salladı.

''evet efendim.'' dedi. "Efendimiz ve kurtarıcımız Şeytan'ın mesajını yaymaya geldik."

bakışımı ondan arkadaşına çevirdim. Her ikisi de üzerine tam oturmayan beyaz düğmeli gömlekler ve siyah pantolonlar giymişlerdi, yanları jöle olmuş saç kesimleri ve hafif manik gülümsemeleri vardı.

''tamam.'' dedim. ''Pekala, lord ve kurtarıcı olayına pek takılmıyorum o yüzden sanırım boşvermek zorunda kalacağım."

kapıyı kapatmaya yeltendim fakat adamlardan birinin ayağı buna engel oldu. kapıyı tekrar açtım ve iç çektim.

''sadece bir kaç dakikanızı alacağım, efendim'' dedi genç adam."Belki literatürümüze bir göz atmak sizi ikna edebilir."

diğer genç adam çantasını kaldırdı ve kilitlerini açtı. içinde ne olduğunu gördüğümde neredeyse kalbim göğsümden fırlayacaktı.

''bu... gerçek mi?''sordum

''oh evet efendim'' bunu ilk konuşan adam söyledi. ''devam edin daha yakından bakın''

Yavaşça uzandım destelerden birini aldım ve inceledim. Uzman değildim, ama bana kesinlikle gerçek bir yüz dolarlık banknot yığını gibi geldi.

bakışlarımı paradan, ürkütücü ama zararsız görünen genç adamlara baktım sonra içeri girmelerine izin verdim. kahve masamın etrafına oturduk. garip bi sessizlik oldu.

''yani...uh'' sessizliği ben bitirdim ve boğazımı temizledim '' benim adım david ve sizin de?''

''oh, kabalığımı mazur görün efendim'' ilk konuşan adam yanıtladı ''ben rahip paul ve bu da rahip stephen.''

''uh...pekii, içecek bir şeyler ister misiniz?''

''ah hayır efendim ölümlülerin yaptığı gibi gıda tüketmeye ihtiyacımız yok'' dedi paul.

''doğru''dedim.

bir gece önceden yarım kalan biramdan bir yudum aldım

İki genç adam sessizce oturdular, ben içerken bana sırıttılar. Biraz öksürdüm ve biranın sonunda dudaklarımdaki köpüğü sildim.

'' bir mesaj yaymak için geldiğinizi söylediniz. yanlış mıyım?''dedim ''nedir o mesaj?''

''sorduğunuz için sevindik,'' dedi paul ''Şeytan, Cehennemde vasıflı işgücü pozisyonları için eleman alıyor ve sizi en iyi aday olarak belirledik! Tebrikler efendim, bu sizin için harika bir haber.”




Gözlerim içi para dolu bavula kaydı.

“Ve uh… nasıl bir iş?” Diye sordum.

Paul, "Bütün doğru soruları soruyorsunuz" diye yanıtladı. "Sen keskin bir adamsın, David. Ayrıntıların tümü burada bu sözleşmede belirtilmiştir. Stephen?”

Stephen göremediğim bir yerden tek bir kağıt parçası çıkardı ve sehpanın üzerine koydu.

kağıdı alıp baktım.

''bu bir kontrat mı?''diye sordum.

'' ah evet efendim''dedi paul

''hangi dilde bu?''

''eski enokyancada yazılmış, meleklerin dili''

kontratı masanın üzerine geri koydum.

''peki, ne yazıyor?'' dedim.

''üzgünüm efendim'' dedi paul '' eski enokyanca okuyamıyorum. Üstümüz tarafından, sözleşmeyi imzalamanız bonusuyla birlikte teslim etmemiz talimatı verildi.”

''imzalama bonusu mu?'' diye sordum.

stephen bir kez daha çantayı açtı.

"Yani bana," dedim, biramı bırakırken, "o kağıdı imzalarsam, bana bir çanta dolusu para vereceksiniz."

'' evet efendim anlaşma bu'' paul hevesle söyledi.

biramdan bir yudum daha aldım.

''kaleminiz var mı?''

Paul bana kalemi verdi . ben de kağıdın altına dağınık bir şekilde adımı yazdım, Stephen hemen kaptı ve görmediğim bir yere sakladı.

''vay harika'' dedi paul ''sanırım gitsek iyi olur.''

''pekala.'' dedim '' sonra görüşürüz''

"Çok komik efendim," dedi Paul. "Elbette üçümüzün gitmesini kastetmiştim."

'' ne demek istiyorsun-''

Üçümüz yere düşerken sesim kükreyen bir sesle kesildi. Altımızdaki uzak kırmızı parıltıya doğru düşerken, sıcak hava hızla yanımızdan geçti. Kravatları uçup yüzlerini kamçılarken Paul ve Stephen'ın yüzleri, manik sırıtışlarında donup kaldı.

Aşağıdaki parlayan kırmızı toprağa sert bir şekilde düştük. etrafımızda toz bulutu havalandı. Toz temizlendiğinde kendimi bir mağara ile bir ofis arasındaki garip bir odada arkasında yüksek arkalıklı deri bir sandalyede birinin oturduğu büyük bir obsidiyen masanın karşısında buldum.

Sandalye yavaşça döndü ve takım elbiseli gülümseyen kırmızı bir iblis ortaya çıktı.

''merhaba david'' dedi '' ben şeytan. hadi şu işin hakkında konuşalım''

part2:

"Tanrı aşkına burada neler oluyor?" diye bağırdım

şeytan ince siyah kaşlarından birini kaldırdı

''kimin aşkına?''

''ben sadece demek istemiştim ki-''

cevap verecektim fakat şeytan beni iyi huylu bi kahkahayla böldü

'' sadece şaka yapıyorum''dedi şeytan. "Ama oğlum sen hiç oda okumayı bilmiyor musun, Jerry. Cehennemde başarılı olacaksan bunun üzerinde çalışman gerekecek."

''ama benim adım david'' dedim.

Şeytan masasında bir dosya klasörü açtı ve bir çeşit okuma gözlüğü taktı. Bana bakmadan önce bir an için dosyayı taradı.

'' sen jerry smith değil misin? satanist kült lideri ve kara büyü ustası''

''ah hayır ben bir muhasebeciyim''diye cevapladım

şeytan keçi sakalını kaşıdı

"Eh, bu hiç iyi değil," dedi. "En azından kara büyüde lisans derecen var mı?"

''hayır''dedim''böyle bir şey gerçekten var mı?''

''tabi ki var''dedi şeytan ''phoenix üniversitesinde online derslerimiz var''

''ah ama orası şey değil mi... bir çeşit''

''aldatmaca? dedi."Neden? Saf gençleri daha iyi bir gelecek vaadiyle cezbettikleri ve sonra da üzerine basıldığı kağıda değmeyecek bir derece karşılığında onları binlerce dolardan kurtardıkları için mi?”

''ah evet''dedim ''düşündüğüm sebep buydu''

''jerry,jerry,jerry'' dedi şeytan kafasını sallayarak

''aslında benim adım-''

"Daha az aydınlanmış kişilerin gözünde bir aldatmaca gibi görünebileceğini biliyorum," diye devam etti, "ama burada Cehennemde buna pratik iş etiğinde bir ustalık sınıfı diyoruz. Artı bazı akıllı yasal manevralar sayesinde, mezunlarının %20'sini öldükten sonra istihdam etme hakkımız da var."




"Ben şey... tamam o zaman."

Şeytan iç çekti ve gözlüğünü çıkarmadan önce dosyayı kapattı ve nazikçe masanın üzerine bıraktı.

"Pekala," dedi, "muhtemelen buraya uygun olmayacağınızı söyleyebilirim, ancak sözleşmeyi zaten imzaladığınızı ve ihlal için oldukça yüksek cezalar olduğunu göz önünde bulundurarak, sadece gidiyorsun ve elinden gelenin en iyisini yapmak zorundasın."

Dikkatini, hâlâ manik Cheshire kedisi sırıtışlarıyla odanın köşesinde duran Paul ve Stephen'a yönlendirdi.

"Ve siz ikinize gelince," dedi, "şu insan kıyafetlerini çıkarın. Beni ürpertiyorsunuz."

''peki efendim, hemen'' dedi paul.

Islak bir yırtılma sesi duyuldu ve boyunlarından iki devasa, böceğe benzer kafa çıkarken Paul ve Stephen'ın yüzleri ortadan ikiye ayrıldı. Derinin geri kalanı, atılan bir giysi yığını gibi zemine kaydı.

Şeytan, ofisinde duran iki çıplak iblise bakarken başını salladı.

''kıyafetlerinizin altına hiç bir şey giymediniz mi'' dedi

''üzgünüm bay şeytan efendim.'' dedi paul ''bu kıyafetleri giyince gerçekten çok sıcak oluyor''

"Şu anda cehennemde olduğumuzun farkındasın, değil mi?" dedi Şeytan. "Artık sıcağa alışmış olmalısınız."

"Evet, Bay Şeytan, efendim," dedi Paul.

şeytan iç çekti ve masasının üzerinde duran telefondaki kırmızı tuşa bastı

''tina?'' dedi

''evet bay şeytan?''yorgun bir kadın sesi geldi

"Lütfen Fyrznal'ı, Yardımcı Paul ve Stephen'a HR'daki Ağrı Canavarı'na kadar eşlik etmesi için gönderir misiniz?"

''evet bay şeytan''

ofisin kapısı açıldı ve kafatasının arkasına saplanmış bir balta olan dev mavi tenli bir iblis içeri girdi. İki yardımcıyı omzuna astı ve çığlıklar içinde ofisten dışarı taşıdı.

"Bu ikisini uzun zaman önce kovmalıydım," dedi Şeytan, başını iki yana sallayarak. "Ama onlar karımın yeğenleri - ne yapabilirim?"

''ah...bilmiyorum''

Şeytan masasındaki dosya klasörüne göz gezdirirken, ofisin köşesindeki iki insan derisinden takım elbiseye baktım ve eskiden iblisler yerine insanlarla mı dolu olduklarını merak ettim. Düşüncelerim kısa süre sonra Şeytan'ın boğazını temizlemesiyle bölündü.

"Eh, zaman kaybetmenin anlamı yok," dedi, "pirinç çivilere geçelim. Orznak'ın Ebedi Ruh Entropisi ve Hiperenflasyon Yasasına aşina olduğunuzu varsayıyorum."

"Orznak ne?" Diye sordum.




Şeytan içini çekti ve dosyaya bir not karaladı…




"En azından Baal'ın İnsan Kötülüğü Endeksi ve bir ruhun mikro-Hitler'lerdeki değerini ölçmenin doğru yolu hakkında bilgi sahibi olmalısınız," dedi.




başımı salladım.




"Üzgünüm, hayır" dedim.

Şeytan kaşlarını çattı ve klasörün içine başka bir not karaladı. Sonra kapattı ve ofisin arka köşesindeki şömineye fırlattı. Ateş bir an için parlak mor renkte parladı ve sonra dosya kayboldu.

"Sorun değil," dedi hafif bir gülümsemeyle. “Her şey nispeten basit; Kısa sürede alacağınızdan eminim. Bu arada, sana ipleri öğrenmene ve ilerlemeni izlemene yardım etmesi için bir eğitim subayı atayacağım."

şeytan tuşa tekrar bastı

''tina?''dedi

''evet bay şeytan'' yorgun kadın sesi cevapladı.

''frenken teddyi yollayabilir misin''

''evet bay şeytan'' ses tekrar cevap verdi

şeytan elini tuştan çekti bir dakika sonra ofis kapısı menteşelerinden fırladı ve devasa bir şeytani oyuncak ayı ofise daldı. Kürkü griydi ve şüpheli bir şekilde eski kan lekelerine benzeyen bir şeyle lekeliydi gözlerinden biri yanan kömür gibi kıpkırmızıydı. Konuştuğunda, o kadar gürültülü, derin, çınlayan bir tondaydı ki dişlerimi takırdattı.




“EVET, BAY ŞEYTAN?” diye gürledi




"Merhaba Franken Teddy," dedi Şeytan. "Bu, Şeytani Muhasebenin Üstadı Jerry Smith. Darryl'ın departmanından çıkan yeni projenin iplerini ona göstermeni istiyorum. Bunu benim için yapabileceğini düşünüyor musun?”




Franken Teddy, “Görevimi TAMAMLAYACAĞIM YA DA MUHTEŞEM YÜKÜMLÜLÜĞÜNDE ÖLECEĞİM” dedi. Sonra dikkatini bana çevirerek, “ GEL İNSAN. YAPILACAK İŞİMİZ VAR."

Yine de ayağa kalkmaya çalıştığımda bacaklarımın garip bir şekilde işbirliği yapmadığını gördüm. Midem kıvranıyordu ve iblisin köz gözü odanın karşısından içimde bir delik açıyormuş gibi hissettim.

''uh şeytan?''

''evet jerry''

"Sizin uh... hiç uh... insan eğitim görevlileriniz yok mu?"

''neden? ırkçı mısın ya da onun gibi bir şey''dedi şeytan.

"Hayır, sadece—yani, oyuncak ayılar teknik olarak bir ırk mı?"

"ŞEYTAN'IN ŞEYTANİ LEJYONUNDA BİR KOMUTANIM" diye gürledi Franken Teddy. “OYUNCAK AYI DEĞİL.”

"Gerçekten duyarsızsın, Jerry," dedi Şeytan, başını sallayarak. "Ayrıca endişelenmene gerek yok. Franken Teddy, en iyi eğitim görevlilerimizden biridir. Ve sadece olağanüstü durumlarda ölümcül güç kullanma yetkisi var."

"Ah," dedim. "Bu... içimi rahatlattı."




"GEL, KÜÇÜK İNSAN," diye gürledi Franken Teddy.




Onu ofisten dışarı çıkarmamı işaret etti ve ben de öyle yaptım. Koridora çıktığımızda dedi ki:




“İLK VE EN ÖNEMLİ DERSİNİN ZAMANI GELDİ, İNSAN. CENNETİN SONSUZ KRALLIĞINDA, TÜM DURUMLAR OLAĞANÜSTÜ OLARAK BELİRTİLMİŞTİR.”

Dizlerimin gücünün kaybettiğini hissettim. Cevap vermek için ağzımı açtım ama çıkan tek şey hafif bir nefes alma sesiydi.




Franken Teddy ile birlikte yürüdüğümüz koridor kapalı kapılarla doluydu; arkamızdaki odalardan gelen çığlıklar yüzünden Midemde derin bir korkunun kabarmaya başladığını hissettim.




Umarım birkaç gün sonra hala hayatta olurum.

2 yorum:

Yorum yaparken kaba veya küfürlü bir dil kullanmaktan çekinirseniz sevinirim ^^