4 Şubat 2022 Cuma

Roommate Troubles



Bu olay aslında birkaç yıl önce Philadelphia'daki Sanat Üniversitesi'nde başıma geldi.



İkinci yılımda Kara adında bir kızla oda tuttum. Caz vokalistiydi ama asıl ilgi alanı operaydı. Juniper Hall adında bir yurdun altıncı katında küçük bir odamız vardı. Duvarlar inceydi. Onun gece geç saatlerde şarkı söylemesi ve seslendirme çalışmaları beni geç saatlere kadar ayakta tutardı. Bir ay kadar uykusuz kaldıktan sonra, onu gece geç saatlerde yaptığı antrenmanları bir blok ötedeki Merriam tiyatrosundaki müzik stüdyolarına taşımaya ikna ettim.




Bir akşam saat sekiz civarında Kara, yaklaşan bir resital için geç saatlere kadar çalışacağını ve muhtemelen gece yarısına kadar evde olmayacağını duyurdu. ‘Harika’ diye düşündüm, bu erken yatabileceğim anlamına geliyordu (tamamen bitkin düşmüştüm… Oyunculuk stüdyosunda korkunç bir gün geçirmiştim ve akşam yemeğimi yer yemez bayılmaya hazırdım). İyi geceler deyip elinde kahve ve notalar ile gitti.

Biraz ızgara peynir ve çorba yaptım, mideye indirdim ve hemen yatmaya hazırlanmaya başladım. Duştan çıktığımda göz kapaklarım o kadar ağırdı ki dişlerimi zar zor fırçaladım. Pijamalarımı giydim ve ranzamızın üst kısmına süründüm. Başım yastığa değdiği anda uykuya daldım.




Dairemizin düzenini açıklamak için bir saniye ayırmam gerekiyor. Daireye girerken, yatak odası hemen soldaki bir kapıdan geçiyordu. Banyomuz yatak odasının içindeydi, ranzaların hemen yanındaydı.



Her neyse, daire kapısının kapanma sesiyle uyandım. Gözlerimi açtım ve bitkin bir şekilde telefonumu kontrol ettim: tam gece yarısı. Arkamı döndüm ve gözlerimi kapattım. Kara'nın odaya girdiğini ve ranzanın önünde durduğunu duydum. Gerçekten uyuyup uyumadığımı kontrol edecek, diye düşündüm. Altımda yatağa düştü, bu garipti çünkü dişlerini fırçalama ve yatmadan önce bulaşık yıkama konusunda çok titizdi. Yine de, sınavlarımız vardı ve hepimiz yorgunduk. Altımdaki şilte gıcırdadı ve sonra sessizleşti. Nefesini bile duyamıyordum. Tekrar uyumaya çalıştım. Derin bir uykunun eşiğindeydim ki yine bir gürültüyle irkilerek uyandım.




Kilitte bir anahtar. Kapı açıldı.




Ve Kara bir opera ezgisi mırıldanarak dairemize girdi.




Altımdaki şilte gıcırdıyordu.

5 yorum:

  1. bu daha önce yayınlanmıştı sanki

    YanıtlaSil
  2. Devamı yok sanırım değil mi? Birde şu sinemamızın garip kuralları var serisinin devamın yayınlıcakmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevirmen üşengeçlik yapmazsa yayınlanacak

      Sil
  3. Bu baya iyiydi işte. Acaba benim başıma gelir mi diye endişelendirdi. 9/10

    YanıtlaSil

Yorum yaparken kaba veya küfürlü bir dil kullanmaktan çekinirseniz sevinirim ^^