18 Haziran 2021 Cuma

Room Sitting

Geçici bir ajans tarafından yönlendirilmiştim. Kimin için çalışacağım ya da işin ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu. Sadece maaşın iyi olduğunu biliyordum. Geceliği 725 dolardan bir haftalık gezi. Birkaç kredi kartı faturasını ve gelecek ayın kirasının büyük bir kısmını ödemek için fazlasıyla yeterdi. Bu fiyata, neredeyse her şeyi yapardım. Keşke o an kendimi neyin içine soktuğumu bilseydim.

Adrese vardığımda şaşırmıştım. İki kasaba ötede, ormandaki toprak yolun sonundaki büyük bir tesisti. Dışarıdaki büyük tabelada SynthetiCorp yazıyordu. Sade, beyaz, üç katlı bir yapıydı ayırt edici hiçbir özelliği yoktu. Görünüşü bana amacına dair hiçbir ipucu vermedi. Konumu daha da şaşırtıcıydı. Sadece adından yola çıkarak, bunun bir çeşit biyoteknoloji şirketi olduğunu varsaydım. Muhtemelen radyoaktif atıkları temizlemem gerekiyordu ya da buna benzer bir şey. Bana ödedikleri para için, sağlığımı seve seve riske atardım.

Binaya girdikten ve resepsiyonistle görüştükten sonra yeni patronum Al’i bekleyeceğim ikinci kattaki 371 numaralı odaya yönlendirildim. Her zamankinden daha tuhaf olsa da, standart ofis ortamıydı. Kırmızı halı, beyaz ve penceresiz duvarlar. Her biri kendi bilgisayarı olan ikişerli üç sıra halinde yalnızca altı masa. Odanın arka tarafında tek yönlü bir aynayla kaplı büyük bir duvar vardı, iki yanında basamaklı bir açıklık vardı. İçeride tek bir sandalye, masa ve sabit telefon vardı. Muhtemelen denetçilerin üretkenliği denetleyecekleri bir yerdi. Bunun dışında, köşedeki çöp kutusu ve eğrelti otunu göz önünde bulundurmadığınız sürece, odanın hiçbir ilgi çekici noktası yoktu. Yaşlı bir bey odanın kapısını açtı, elimi sıkmak için yanıma geldi ve kendini Al olarak tanıttı. Elindeki görevi açıklamak için hiç vakit kaybetmedi. acelesi varmış gibi görünüyordu. Bir hafta boyunca her gece 8:00'den ertesi gün 06:00'ya kadar o odada kalacaktım. Bana telefon numarasını ve uyulması gereken çok katmanlı bir kurallar listesi bıraktı. Her birini tam olarak anlatıldıkları gibi takip etmemin önemini yeterince yansıtamadığını söyledi. Durumun ciddiyetini anladığımdan emin olunca, beni ilk vardiyama huzur içinde bıraktı ve kapıyı arkasından kapattı.

Bu muydu? Gerçekten mi? Her gece on saat odada kalmak mı?

Odada oturmak için neden 5.000 dolardan fazla para aldığım konusunda hiçbir fikrim yoktu, ama bir süre önce öğrendiğim şey: üzümü ye bağını sorma.

Yüzümde bir gülümsemeyle gözetmenin odasına oturdum ve kurallar listesini gözden geçirdim. Toplamda on tane vardı ve bunların hepsi biraz kafamı karıştırdı.

1. Saat 8:00 olduğunda kapıyı kilitleyin ve HİÇBİR NEDENLE 6:00'ya kadar odadan çıkmayın. Banyo kullanımınızı ve yemek saatlerinizi buna göre planlayın. Oda içerisinde yiyecek ve içecek malzemeleri bulundurulmamaktadır.

2. Hank’ın bilgisayarını kullanmayın. Çıkışa en yakın olan onunkidir. Hiç kimse, hiçbir koşulda ona dokunamaz. Hank bile.

3. Eğer telefon çalarsa cevap verin ama konuşmayın. Karşıdaki ses ne derse desin cevap vermeyin. İki dakika geçtikten sonra kapatın.

4. Kapıcıyı içeri almayın. Bizim kapıcımız yok.

5. Kapıya başka biri gelirse, içeri alın, ama onları görmezden gelin. Ne olursa olsun tepki vermeyin. Ayrıldıklarında kapıyı kapatın ve arkalarından kilitleyin.

6. Çöp kutusu yer değiştirirse, fark ettiğiniz anda tekrar köşeye koyun.

7. Eğer uğrarsam, sadece şifreyi biliyorsam girmeme izin verin.

8. Tam olarak 9:30'da bilgisayarların her birinin ana ekranını farklı URL'lere ayarlayın (Hank'inki hariç). Görüntülere tepki vermeyin. Normal davranın.

9. Harvey'i görürseniz, ona Lisa'nın masasındaki ikramlardan birini verin (Hank'inkinin karşısındaki).

10. Acil bir durum olursa beni ara ama 22:05'ten sonra

değil.

Son kuralın altında, kağıdın üzerine kalemle karalanmış son bir yazı vardı: Üç geceyi kimse geçemedi. İyi şanslar.

Bir an için Al'ın deli olup olmadığını ve başka kimsenin hayatta kalmamasının nedeni bu olup olmadığını merak ettim. kafam karışmıştı. Belki de tuhaflıkları önceki adaylar için çok fazlaydı ve onlar, onun kırılgan zihninin elindeki güvenliklerinden korkarak geri adım attılar. Bu kadar kolay kandırılmazdım. Al deli olsa bile, çok basit bir iş için onun parasını seve seve alırdım. En azından ben öyle düşünüyordum.

İlk gün tamamen sıkıcıydı. Olağanüstü bir şey olmadı. kesinlikle Al'ın listesinden beklediğim ölçüde bir şey değil. Hatta 9:30'da, kendimi yararlı hissetmekten başka bir neden olmaksızın bilgisayarların URL'lerini bile değiştirdim. Ancak ertesi gece biraz farklıydı.

İkinci gün normalde olduğu gibi başladı. Kendimi içeri kilitlemeden önce yemek yiyip mesanemi boşalttığımdan emin olarak uzun bir geceye daha yerleştim. Saat 9:25'te, tam da ana ekranları yeniden değiştirmeye hazırlanırken gördüm. Çöp kutusu tam orada, gözetmenin odasına giden basamakların tepesindeydi. Kesinlikle oraya koymamıştım.




Bir gülümsemeyle sakinleşmeden önce adrenalinimde küçük bir artış hissettim. Çöp kutusu, liste. Hepsi benim için bir şakaydı. Al yan odada olacak, yüzümdeki ifadeyi görmek için gergince bekleyecekti.

Ofis katına koştum. Orda kimse yoktu. Çıkışa doğru yürüdüm ve tokmağı çevirdim. Hala kilitliydi.

Kafam karıştı ve biraz korktum, çöp kutusunu hızla aldım ve odanın köşesine doğru yürüdüm. saate baktım; 9:30. Az önce olanları kafamda canlandırdığımı ümit ederek tüm bilgisayarların URL'lerini değiştirmeye başladım. Hank'in masasını atladıktan sonra, altı numaralı bilgisayardaki son web sitesini yazdım. Geri çekilmek üzereydim ki ekranda garip bir görüntü belirdi.

Odanın güvenlik kamerası görüntüleriydi. İçinde bulunduğum odanın. ekranda Bilgisayara baktığımı gördüm. Dönüp baktım ama kamera yoktu. Ekrana tekrar baktığımda korkunç bir şey gördüm.

Bir kopyamın gözetmen odasından çıktığını gördüm. Arkamdan geldi, masalardan birinden bir sabit disk kaptı ve kafamın arkasına vurmak için yaklaştı. Hemen kendimi korumak için döndüm. Kimse yoktu. Geri döndüğümde ekran değişmişti girdiğim websiteyi normal olarak görüntülüyordu.

Gözetmenin odasına geri koştum ve biraz bitkin bir halde oturdum. Dışarı çıkmayı düşündüm ama devam etmek için kendimi zorladım. Bütün bu olanlardan sonra iyiydim. Belki Al bir deli değildi, ama onu çok iyi tanıdığımdan değil, bana zarar vermek isteyen bir tipe de benzemiyordu. Yine de herhangi bir zarar görmemiştim. Akıl sağlığımı sorguluyordum, evet ama başıma hiçbir fiziksel zarar gelmemişti. Burada her ne oynuyorsa şu ana kadar zararsız görünüyordu.

KNOCK KNOCK

Şiddetli bir tıklatma oldu. Az önce hayatımın en korkunç deneyimini yaşadım, neredeyse yerimden fırlayacaktım. O sırada kapıdan bir ses geldi.

" kapıcı. Sadece temizlemek için buradayım. Kapıyı açabilir misin?"




Dördüncü kuralı hatırladım ve girişini reddettim.

Onu içeri almamakla iyi yaptın.kuralları takip ettin ve şimdi iyisin. kuralları takip ettiğin sürece güvende olacaksın. Bu kadar basit.

KNOCK KNOCK

Yerimden hopladım.

‘’ gerçekten içeri girip temizlemeliyim. Kapıyı aç!’’

Derin bir nefes aldım ve gerginliğimi yatıştırmaya çalıştım. Kapıcı ayrılana kadar başarılı şekilde görmezden geldim. Bu benim için bir başarıydı ve aslında oldukça iyi hissettirdi. En iyisini yapabildiğim bir meydan okuma.

Koltuğumun ucunda kalmama rağmen sonraki birkaç saat olaysız geçti. Hatta bir ara bir an uyukladım. Bir sonraki mücadelemin geleceği saat 2: 30'a kadar.

Önümdeki masanın üzerine çok renkli bir kedi sıçradı, güzel siyah ve turuncu lekeleri vardı. Şaşırmıştım ama koluma sürtünüyor ve dost canlısı görünüyordu; yakasındaki ismi okudum: Harvey.

Ne yapmam gerektiğini biliyordum. Lisa'nın masasını karıştırdım, şeker kavanozunu buldum ve Harvey'in zevkle mırıldandığı bir tanesini yedirdim. Daha sonra Beni hayrete düşüren bir şekilde kapıya hücum etti, tam da içinden geçerek gitti. ağzım şaşkınlıkla açıldı İlk şaşkınlığım dağıldıktan sonra, yerini başka bir küçük zaferin verdiği memnuniyet aldı. Kulağa tuhaf gelse de, işi sevmeye başlamıştım.

RING RING

Sabit hat çalıyordu. Kuralları hatırlayarak, alıcıdan çıkardım ve kulağıma tuttum, zamana dikkat ettiğimden emin oldum.

"Hey, ben Al. Birazdan biraz iş yapmak için uğrayacağım. İş şu ana kadar nasıl gidiyor?”

Sessiz kaldım.

‘’merhaba? Arayan bensem konuşabileceğini biliyorsun değil mi?’’

Kuralları aldım ve tekrar gözden geçirdim. Al'ın aramasıyla ilgili hiçbir şey yoktu. cevap vermedim

‘’Bu, patronunaböyle davranman hiç hoş değil. Bir şey söylemezsen, seni kovmaktan başka çarem kalmayacak. bunu cidden istiyor musun?"

yerimde durdum. Sadece yirmi saniye kaldı.

"İyi. Seni görevden almam için yakında görüşeceğiz. Sanırım ikinci geceyi bile geçemedin."

İki dakika doldu ve telefonu kapattım.

Bir saat daha geçerken kendimi güvende hissettim. Şimdiye kadar karşılaştığım denemeleri düşündüğümde, şaşkındım ama kararlıydım. Odanın kararlarımı bulandırmasına izin vermeyecektim. Her şey kontrol altındaydı.




KNOCK KNOCK

‘’ ben Lisa. Girebilir miyim?’’

Tereddüt etsem de, beşinci kurala uymak zorundaydım. Kapıyı açtım ve içeri bir kadın girdi.

‘’ sen yeni çalışan olmalısın bu yer hakkında ne düşünüyorsun?’’

Gözetmenin odasındaki masama geri döndüm ve oturdum, rahat davranmak için elimden gelenin en iyisini yapmaya çalıştım. Lisa, camın içini görebildiğimi bilerek cama doğru yürüdü.

‘’ çok konuşkan değilsin değil mi?’’

Gözleri doğal olmayan bir şekilde her yöne fırladı ve derisi sanki kemiklerinden düşüyormuş gibi biraz sarktı. cevap vermedim.

Tekrar konuşmadı. Bunun yerine, uzun bir süre cama baktı. Sonra içeri girdi ve yanımda durdu, kolunu kaldırdı. Nefes alışımın düzensizleştiğini ve zorlandığını fark etmemesini umdum. Daha sonra şiddetli bir şekilde masanın üzerine savurdu ve elini sertçe masaya vurdu. Neredeyse yüzümü buruşturacaktım ama soğukkanlılığımı korudum.

Tuhaf bir beş dakika daha geçirdikten sonra gitti. Kapıya koşup arkasından kilitledim. Birkaç dakika sonra bir tıkırtı daha geldi. Bu sefer, babasını aradığını iddia eden bir çocuktu. Onu içeri aldım ve tekrar oturdum. Birçok kez yardımımı istemeye çalıştı ama ben de tıpkı Lisa'da yaptığım gibi onu görmezden gelmeye özen gösterdim. Ancak bir noktada, onun bakışlarıyla karşılaşmak gibi bir hata yaptım. Bir an için, yanıp sönmeler arasında gözleri zifiri karanlık oldu, tüm renklerden yoksundu. Şaşırdım, neredeyse yerimden sıçradım ama kendimi tutabildim. Ondan önceki Lisa gibi, çocuk da sonunda gitti ve ben de kapıyı arkasından çabucak kilitledim; başka bir kural daha takip edildi

***

O gece çöp kutusunun birkaç kez daha dolaşması dışında hiçbir şey olmadı. Eve gitme zamanım gelmişti. Ciddi bir şekilde istifa etmeyi düşündüm ve hatta o gün uyurken bir veya iki kabus görmüş olabilirim, ama devam etmek istediğimi fark ettim; Odanın bir sonraki adımda bana hangi engelleri yollayacağını merak ediyordum. Merak beni geri getirmek için yeterli olmamalıydı, ama tüm mantıklı düşünce trenleri benden kaçmıştı. Oda beni kendine çeken bir çağrıya sahipti. Umutsuzca geri dönmek zorunda kaldım, çağrısına karşı güçsüzdüm. herhangi bir bahane yeterli olurdu. Bu nedenle, ertesi gece görevime devam ettim.

Vardiyama başladığımda kendime güveniyordum. Bu noktaya kadar epeyce saçmalıklarla uğraşmıştım ve bir sonraki mücadelemi sabırla bekledim. Birkaç saat belasız geçti. Kedi yok, bilgisayarlarda görüntü yok, telefon görüşmesi yok ve çöp kutusu tuhaflıkları yok. Sesli bir vuruş sessizliği bozduğunda can sıkıntısı baş göstermeye başlamıştı.

KNOCK KNOCK

Ses yoktu. Müdürün odasından bağırdım.

‘’KİM O?’’ sordum.

Kısa bir duraklama oldu.

‘’benim. Al’’

Listeyi aldım ve yedi numaralı kuralı tekrar okudum.

‘’parola ne?’’

Kendi kendine kıkırdadığını duydum

“Ben asla bir şifre yazmadım!”

Haklıydı. Kurallarda şifre yazmıyordu. Gelen o olmalıydı. Dikkatlice kapıya yöneldim ve açtım. Al beni bir gülümsemeyle karşıladı. Rahat bir nefes aldım.

"Tahmin etmeme izin ver. Geceleri olan şeylerden mi korktun?”

Açık şekilde gergin halime güldü.




"Hiçbir fikrin yok."

Kapıyı kapattı ve bilgisayarlardan birine bazı şeyler kurdu.




“Söyle, neden bir şifre yazmadın?” Diye sordum.




Tekrar gülümsedi.




"Bu bir hile. Benim gibi davranan herkes, ben olmadığımı gösterecek bir tane bulmaya çalışabilir. Anladın mı?"

"Anlıyorum. İyi düşünmüşsün."




Bilgisayar başındaki işine geri döndü. Onu rahatsız etmek istemiyordum ama bilmem gerekiyordu.




"Burası neresi ya? Bunlar neden burada oluyor?”




Yüzünü bana döndü.




"Özellikle maaş derecenizin çok üzerinde olan sorular sormamanız en iyisidir."

Cevabımdan memnun değildim ama ondan öğreneceğim tek şeyin bu olduğunu biliyordum. Huzur içinde çalışmasına izin verdim ve tek yönlü camdan bakarak gözetmenin odasına geri oturdum. İşte o zaman bir şeyin farkına vardım. Al'ın kullandığı bilgisayar. Hank'indi.




Emin olmak için listeyi iki kez kontrol ettim. Evet, bu kesinlikle Hank'in masasıydı ve kimse bilgisayarına dokunamazdı. Bu Al için de geçerli değil miydi?

Belki biraz daha bilgi bulabilirim diye listeyi çevirdim. İşte o zaman kalbim sıkıştı. Lamine tabakanın arkasındaki büyük, kalın baskıda şu metin vardı:




Şifre: "diner"




Siktir.

Telefonumu aldım, üzerinde Al'ın numarasının yazılı olduğu kağıda uzandım ve elimden geldiğince hızlı çevirdim. Birkaç ses vardı ama sonunda bağlandı

"Merhaba? Orada her şey yolunda mı?"




"Al, çok şükür! Bir hata yaptım. Onun sen olduğunu sanıyordum. Onu içeri aldım ve şimdi Hank'in bilgisayarında."

Uzun bir hayal kırıklığıyla iç çekti. Al'ın kopyasını izledim ve sonra ayağa kalktım.




"Çok dikkatli dinle. Hiçbir şekilde şüpheli davranma. Hiçbir şeyden şüphelenmiyorsa, iyi olacaksın. Ayrılmaya veya başka birini aramaya çalışırsan, her şey biter. Anladın mı?"




"Evet. Anlıyorum."

Al'ın kopyası gözetmenin odasına doğru yürümeye başladı. Kalbim hiç olmadığı kadar hızlı atıyordu.




"Yakında orada olacağım. Sadece panik yapma."

Telefonu kapattı. Al'ın kopyası yaklaşırken karımla konuşuyormuş gibi yapmak için telefonu kulağıma tuttum.




“Sana söyledim tatlım; 6:00. İşte o zaman saatim biter. Beni beklemek zorunda değilsin. Çok fazla endişeleniyorsun. Lütfen biraz dinlen."

Al'ın kopyası şimdi benimle birlikte odadaydı,bana bakıyordu. Telefonu göğsüme bastırıp ona baktım.




"Her şey yolunda mı?" Diye sordum.




Birkaç saniye uzun uzun bakmaya devam etti.




"Bilgisayarla ilgili bir konuda bana yardım edebilir misin?"




Göğsümün çarptığını görüp görmediğini merak ettim.

"Elbette. Sadece bu telefon görüşmesini bitirmem gerekiyor. Mümkün olan en kısa sürede orada olacağım."




Bir an daha baktı ve sonra Hank'in masasına geri döndü. Paniğe kapılmış olsam da, telefondaymış gibi numara yapmaya devam ettim. Bunu yaparken, tokmağın hafifçe çevrilmesini ve kapının açılmasını nefesimi tutarak izledim. Al'dı. Hayatımda hiç bu kadar rahatlamamıştım.




cama döndü ve parmağını ağzına koyarak sessiz olmamı işaret etti. Klon onun gelişinden henüz haberdar değildi. Al, klonunun arkasına saklandı ve onu boğazından yakaladı. Sahtekar mücadele etti, ama sonunda onun pençesine yenik düştü. Halıya dağılmadan önce cansız bir gövde olarak yere düştü. Al'a koşup teşekkür ettim. Ben de çok özür diledim.




"Üzgün olmana gerek yok. Bu odaya giren ilk şey değil ve eminim ki son da olmayacak. Sadece iyi olmana sevindim."




gülümsedi.




"Bundan bahsetmişken, kapıyı kapatır mısın? Benden başka birinin uğramasını istemezdim."




"Elbette!"




Kapıya doğru yürüdüm ve sonra bir şey fark ettim. Kopya geldikten sonra kilidi açık bırakmıştım. Al bu şekilde içeri girebildi.




Son kuralı hatırlayarak telefonumu yavaşça çıkardım ve arama kaydını açtım. En son aramam 22:18'de bağlandı; Son teslim tarihini 13 dakika geçti. Arkamı döndüğümde Al'ı gördüm.




"Al, şifre nedir?"




Sırıttı.




"Ne şifresi?"




Oradan olabildiğince hızlı kaçtım. Odanın üzerimde hâlâ tuhaf bir etkisi var ama asla geri dönmeyeceğim.




En azından… Umarım yapmayacağım.

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  2. keşke devamı falan olsa baya iyiymiş bu arada o odada çalışmak isterdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu arada orjinalinde şifre ne olarak çevirdiğin yerde Al ne şifresi diyor

      Sil
  3. Süper bir hikaye çeviri için saol :)

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım ,çok iyiydi ,ve sonu sgsjsvdbd

    YanıtlaSil

Yorum yaparken kaba veya küfürlü bir dil kullanmaktan çekinirseniz sevinirim ^^